رتبه بندی الکسا چیست؟

نکات کلیدی در تجربه بهتری برای خرید اینترنتی و خرید اینترنتی

شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

رتبه بندی الکسا چیست؟

۱۴ بازديد

الکسا یکی از سایت هایی است که جهت رتبه بندی وب سایت ها استفاده می شود. در ادامه بیشتر با آن آشنا می شوید. با ما همراه باشید.


رتبه الکسا چیست؟

الکسا یکی از وب سایت هایی است که به سایت های دیگر تبه می دهد و آن ها را رتبه دهی می کند. الکسا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آمازون است و از داده‌های ترافیک وب استفاده می‌کند تا محبوب‌ترین وبسایت‌ها را رده‌بندی کند.



الکسا توانسته است میلیون‌ها وب سایت را به اساس محبوبیت رتبه‌ بندی کند. حال هرچه عدد رتبه‌ یک سایت پایین‌تر باشد، از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است. پایین‌ترین عدد رتبه ۱ است که به سایت گوگل اختصاص داده شده است.
الکسا علاوه بر رتبه دادن به وب سایت ها، می تواند نحوه عملکرد هر سایتی را با سایت‌های دیگر مقایسه کند و همین موضوع، یک مقیاس و ملاکی معتبر برای تحلیل‌های رقابتی تبدیل شده است.

الکسا چگونه رتبه می دهد؟

الکسا با توجه به پارامتر هایی مانند ترافیک پیش‌بینی شده برای سایت ها و میزان تعامل و بازدید کاربران در سه ماه گذشته،  رتبه هر سایتی را محاسبه می‌ کند.
الکسا را می توان در نوار ابزار مرورگر خود مشاهده کرد که با استفاده از این نوار ابزار، رفتار کاربر را بررسی و ثبت می‌کند. اگر قصد دارید رتبه الکسای سایتی را مشاهده نمایید، می‌توانید نوار ابزار الکسا را دانلود و روی مرورگر خود نصب کنید.  

رتبه الکسای هر سایت چگونه محاسبه می‌شود؟

سایت  الکسا اعلام کرده است که رتبه هر سایت را با توجه به ترکیبی از تعداد متوسط کاربرانی که روزانه از آن سایت بازدید می‌کنند و تعداد دفعاتی که کاربر صفحه یا صفحات خاصی از سایت را مشاهده می‌کند، محاسبه می‌ کند.

شاید برای شما سوال باشد که سایت الکسا چگونه اطلاعات و داده ها را به دست می آورد؟

داده‌هایی که الکسا از آن ها استفاده می کند، با توجه به ترافیکی پنل داده این شرکت جمع آوری می‌شود. حال این داده‌ها، از تمام کاربرانی که افزونه الکسا را بر روی مرورگر خود مانند مرورگر گوگل کروم، موزیلا فایرفاکس، مایکروسافت اِج و … نصب کرده‌اند جمع‌آوری می‌شود. 

الگوریتم رتبه‌بندی الکسا، یک سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و به محاسبه فرکانس بازدیدهای کاربر از آن سایت می پردازد. اگر کاربری بیش از یک بار در روز سایتی را بازدید کند، الکسا فقط یک بازدید برای آن سایت ثبت می‌ کند.



ما در زیر به برخی از پارامترهایی که می تواند میزان محبوبیت یک سایت و رتبه بندی الکسا را مشخص نماید، اشاره کرده ایم:

بازدیدکنندگان روزانه:
تعداد کاربرانی که روزانه از یک سایت بازدید می‌کنند.

متوسط بازدید از صفحات:
تعداد دفعات بازدید یک کاربر از صفحه‌ی خاصی از سایت 

پس شما با دانستن این دو معیار، متوجه شدید هر سایتی که بیشترین تعداد بازدیدکنندگان و بیشترین تعداد مراجعه توسط کاربران را داشته باشد، می تواند به راحتی به  رتبه 1 الکسا دست یابد. اگر شما هم سایتی دارید و می خواهید در الکسا رتبه بگیرید، باید به این دو نکته ای که مطرح شد توجه نماید.

رتبه های برتر الکسا مربوط به کدام سایت هاست؟

الکسا لیست برترین سایت‌های موجود در وب را منتشر می نماید که اطلاعات آن سایت ها را در اختیار دیگران قرار می دهد. از جمله این اطلاعات مانند:

  • متوسط زمان سپری شده در هر سایت توسط کاربران
  • متوسط دفعات بازدید کاربران از یک سایت در یک روز
  • متوسط نسبت ترافیک جذب شده از طریق جستجو
  • متوسط تعداد سایت‌هایی که به آن سایت لینک می‌دهند

 
رتبه‌بندی الکسا چه مزایایی دارد ؟

  1. اگر شما در سایت خود با تبلیغات سر و کار دارید و به عبارتی از طریق تبلیغات کسب و کارهای دیگر درآمدزایی می کنید، باید از رتبه الکسای خوبی برخوردار باشید، زیرا که داشتن رتبه الکسای خوب می‌تواند به شما کمک کند تا از مشتریان خود هزینه‌ بیشتری برای تبلیغات از جمله بنرهای تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی دریافت کنید.
  2. اگر شما قصد دارید که از وضعیت و ترافیک وبسایت رقبای خود تخمینی را به دست آورید و هم چنین به مقایسه و تحلیل وب سایت های رقبای خود بپردازید، رتبه الکسا می تواند به شما کمک کند.
  3. اگر از رتبه‌ الکسای خوبی برخوردار باشید، می‌توانیداز این طریق توجه نویسنده‌های محتوای با کیفیت بالا را به سایت خود جذب نمایید.
  4. اگر شما می خواهید که سئوی سایت شما بهبود یابد و بازاریابی بهتری داشته باشید، می توانید با استفاده از رتبه الکسا دیدی کلی از عملکرد سایت خود داشته باشید.

رتبه‌بندی الکسا چه معایبی دارد؟

  1. داده‌های موجود در رتبه الکسا، مختص کاربرانی است که نوار ابزار الکسا را روی مرورگر خود نصب کرده‌اند. بنابراین ممکن است سایت شما ترافیک زیادی داشته باشد اما نتوانید رتبه خوبی را کسب کنید.
  2. متاسفانه رتبه‌های الکسا قابلیت دست‌کاری شدن را دارند، بنابراین نمی‌توان روی آن به عنوان منبعی موثق و دقیق حساب کرد.
  3. الکسا صفحات سایت و زیردامنه‌ها را به طور جداگانه رتبه‌بندی نمی‌ کند و فقط  رتبه دامنه اصلی را محاسبه می نمایدکه این امر هم  ممکن است اطلاعات  دقیقی  را در اختیار شما  قرار ندهد.
  4. الکسا بر اساس مانگین بازدید ۹۰ روزه  یک رتبه را نمایش می دهد که این یک بازه زمانی طولانی است. در حالی که برخی از ابزارهای رایگان مانند گوگل آنالیتیکس وجود دارند که با استفاده از آن می توانید وضعیت سایت را  به صورت لحظه‌ای بررسی و آنالیز نمایید.


تاثیر رتبه الکسا بر سئو سایت

اگر هدف شما این باشد که رتبه الکسا را با روش‌های معقول و منطقی مانند تولید محتوای با کیفیت و بهبود تجربه کاربری کاهش دهید، این امر باعث می شود که به طور خودکار سئو سایت شما بهبود یابد. 

اگر می خواهید رتبه سایت شما را ب طور تضمینی کاهش پیدا کند، سایت سئو6 را از دست ندهید. 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.