پیش نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟

نکات کلیدی در تجربه بهتری برای خرید اینترنتی و خرید اینترنتی

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

پیش نیاز برنامه نویسی اندروید چیست؟

۱۰ بازديد

اگر جزو کسانی هستید که می‌خواهید پیش نیاز یادگیری برنامه نویسی اندروید  را یاد بگیرند و اولین قدم خود را در مسیر توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی بردارید، این مقاله را از دست ندهید.

برنامه نویسی اندروید چیست؟

هر پلتفرمی برای توسعه اپلیکیشن‌های خود نیاز به توسعه دارد. همانند پلتفرم‌های IOS و ویندوز، اندروید نیز دارای اپلیکیشن‌های مختلفی است که هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد‌های خود را داشته و کاربران این سیستم عامل در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. در واقع شما با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مختلف، می‌توانید اپلیکیشن‌های مد نظر خود را پیاده سازی کرده و آن را روی تمامی دستگاه‌هایی که دارای سیستم عامل اندروید هستند اجرا کنید.

چند روش ساده برای حل مشکل دانلود نشدن فایل در گوشی تلفن همراه


معمولا افراد زیادی ایده هایی دارند که می‌خواهند آن‌ها را در قالب نرم افزارهای اندرویدی پیاده سازی کنند. همچنین برخی دیگر از افراد علاقه مند به برنامه نویسی و توسعه اپلیکیشن‌های اندروید هستند. اما هیچکدام از آن‌ها نمی‌دانند که باید از کجا باید شروع کنند.

معمولا این سوال برای این افراد پیش می‌آید که برای ساخت یک نرم افزار اندرویدی چه پیش نیازهایی را باید داشته باشند و مدت زمان یادگیری زبان‌های برنامه نویسی اندروید چقدر خواهد بود.


پیش نیاز‌های برنامه نویسی اندروید به دو دسته پیش نیازهای فنی و غیرفنی تقسیم می‌شوند. از جمله مهم‌ترین پیش نیاز‌های غیرفنی برای ورود به دنیای برنامه نویسی می‌توان به داشتن انگیزه و هدف گذاری مناسب، آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با کامپیوتر و اینترنت اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم بعضی از پیش نیاز‌های فنی و غیر فنی مربوط به برنامه نویسی اندروید را بیان و معرفی کنیم. پیش نیاز‌های فنی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را می‌توانید به صورت تدریجی فرابگیرید. به عنوان مثال مبحث شی گرایی، مبحثی نسبتا سنگین و در عین حال کاربردی است که باید در حین انجام پروژه‌های اندرویدی آن را فرا بگیرید.

ویژگی‌های اندروید ۱۰ که ممکن است از آن‌ها بی‌خبر باشید - مجله تخصصی آراد مگ

سیستم مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی اندروید

قبل از شروع برنامه نویسی اندروید، باید مطئمن باشید که کامپیوتر و یا لب تاپ نسبتا خوبی برای اجرای اندروید استودیو داشته باشید. اندروید استودیو یک Integrated development environment که به صورت خلاصه IDE است که توسط شرکت JetBrains برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی تولید و منتشر شده است.

نرم افزار اندروید استودیو نرم افزاری نسبتا سنگین بوده که برای اجرا و استفاده از آن نیاز به سیستمی نسبتا خوب دارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.