چرا باید برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنیم؟

نکات کلیدی در تجربه بهتری برای خرید اینترنتی و خرید اینترنتی

دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

چرا باید برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنیم؟

۹ بازديد
اگر می خواهید بدانید که چرا باید برنامه نویسی اندروید را انتخاب کنیم، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

سیستم عامل اندروید که در حال حاضر توسط کمپانی آلفابت یا همان گوگل توسعه داده می‌شود، چندین سال است که محبوب‌ترین سیستم عامل برای دستگاه‌های هوشمند به حساب می‌آید.

برنامه نویسی اندروید را به چه دلیل باید انتخاب کنیم؟ - لیداوب


اکنون اغلب افراد تلفن‌های همراه قدیمی را به دست فراموشی سپرده‌اند و به سراغ اسمارت فون‌ها یا همان تلفن‌های هوشمند آمده‌اند. دستگاه‌هایی که همگی قابلیت‌های وسیعی دارند و می‌توانند کار‌های مختلفی را برای کاربرانشان انجام دهد.
این تلفن‌های هوشمند از سیستم عامل‌های مختلفی استفاده می‌کنند که اندروید، iOS و ویندوز از جمله محبوب‌ترین آن‌ها هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود ۶۴ درصد از تلفن‌های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و در این بین iOS سهمی ۳۲ درصدی از بازار دارد. ویندوز و بلک‌بری هم در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند که هر کدام سهمی در حدود ۱ درصد دارند. حال با این اوصاف می‌توان به گستره وسیع سیستم عامل اندروید پی برد.


در حال حاضر حدود ۱/۴ میلیارد دستگاه از اندروید استفاده می‌کنند که عدد بسیار بزرگی به حساب می‌آید. نکته قابل توجه در خصوص سیستم عامل اندروید هم متن باز یا همان Open Source بودن آن است.

در واقع تمام کمپانی‌های فعال در حوزه ساخت موبایل می‌توانند اندروید را روی دستگاه‌هایشان استفاده کنند و محدودیتی در این خصوص برای آن‌ها وجود ندارد. همین موضوع هم باعث شده که تعداد دستگاه‌های اندرویدی روز به روز با رشد بیشتری مواجه شوند.
اما در سمت مقابل،‌ سیستم عامل iOS تنها توسط اپل که توسعه دهنده آن‌ هم به حساب می‌آید، می‌تواند استفاده شود و محدودیت‌های بسیار زیادی هم دارد. به همین دلیل است که iOS را فقط می‌توانید روی آیفون، آیپد و سایر محصولات اپل مشاهده کنید.

 

چرا برنامه نویسان به سراغ اندروید می‌روند؟

چگونه برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟ - ایسنا

اگر بخواهیم ساده بگوییم، اندروید پلتفرمی پول‌ساز و البته بدون محدودیت است. برنامه نویسان با اندروید می‌توانند هر آنچه را که از ذهنشان می‌گذرد برنامه نویسی کنند.

گوگل پلی فروشگاه اصلی برنامه‌های اندرویدی است که برنامه نویسان و شرکت‌های تولید کننده محتوا، اپلیکیشن‌های اندرویدی‌شان را روی آن به صورت رایگان یا پولی قرار می‌دهند. اما این پایان کار نیست!

بسیاری از مارکت‌های مختلف در سرتاسر جهان با زبان‌های گوناگون وجود دارند که تقریبا کار گوگل پلی را انجام می‌دهند و از معروف‌ترین نمونه‌های ایرانی آن می‌توان به کافه بازار و مایکت اشاره کرد. پس برنامه نویسان اندروید در زمینه انتشار اپلیکیشن‌هایشان نیز محدودیت خاصی نخواهند داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.