رنگ ها در فنگ شويي-هر رنگ در فنگ شويي چه معنايي دارد

نکات کلیدی در تجربه بهتری برای خرید اینترنتی و خرید اینترنتی

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

رنگ ها در فنگ شويي-هر رنگ در فنگ شويي چه معنايي دارد

۱۵ بازديد

رنگ ها در فنگ شويي : هر رنگ در فنگ شويي چه معنايي دارد؟

رنگ ها در فنگ شويي

 

استفاده از رنگ در كل يك فضا يكي از سخت‌ترين جنبه‌هاي طراحي داخلي است. با اين حال، از رنگ ها در فنگ شويي مي‌توان به عنوان ابزاري مؤثر براي جلب توجه و پرورش انرژي يك منطقه استفاده كرد.

 معمولا همه ترجيح مي‌دهند تا از رنگ‌ها استفاده نكنند و از سبك مينيماليستي بهره ببرند تا هم انتخاب اقلام خانه ساده‌تر شود و هم رنگ‌ها برايشان خسته‌كننده نباشد. اما رنگ‌ها مي‌توانند انرژي‌بخش باشند و احساس و انرژي بهتري را منتقل كنند. در اين مطلب خواهيم گفت كه هر رنگ براي فنگ‌شويي چقدر مهم است و هر رنگ براي انرژي يك خانه يا فضاي يك محيط چه معنايي دارد؟ در نتيجه اگر به انرژي خانه خود اهميت مي‌دهيد به انتخاب رنگ‌ها در يك محيط دقت كنيد.

رنگ ها در فنگ شويي

رنگ قرمز در فنگ‌شويي

رنگ ها در فنگ شويي

غيرقابل انكار است كه رنگ قرمز نظر همگان را به خود جلب مي‌كند. در فنگ‌شويي، قرمز نمادي از آتش است و به دليل شدت و درخشش آن، قرمز رنگي خوش‌شانسي به حساب مي‌آيد. اين رنگ مي‌تواند براي تغيير مسير انرژي در كل فضا استفاده شود و همچنين مي‌تواند يك طبيعت جسورانه و گرم را نشان دهد. از سوي ديگر اگر از اضطراب يا بي‌خوابي رنج مي‌بريد اين رنگ برايتان مناسب نخواهد بود زيرا يك رنگ تحريك‌كننده است و براي آرامش ذهن انتخاب خوبي نخواهد بود.

رنگ نارنجي در فنگ‌شويي

رنگ ها در فنگ شويي

نارنجي يك رنگ اجتماعي در فنگ‌شويي محسوب مي‌شود. تصور مي‌شود كه اين رنگ مي‌تواند ارتباط، خلاقيت و گفتگو را تقويت كند. اين رنگ براي افرادي كه از افسردگي رنج مي‌برند مفيد است زيرا مي‌تواند منبع انگيزشي برايشان باشد. رنگ نارنجي طرفداران زيادي ندارد اما خوشبختانه تم‌هاي زيادي از نارنجي وجود دارد كه تمامي تم‌هاي نارنجي مي‌توانند قدرت فضاي يك محيط را فعال كنند.

رنگ زرد در فنگ‌شويي

رنگ زرد در فنگ‌شويي

رنگ زرد رنگي بسيار شاد، نشاط‌آور و تحريك‌كننده در فنگ‌شويي است. هنگامي كه رنگي چون زرد را به خانه خود اضافه مي‌كنيد، احساس سرزندگي و جنب‌و‌جوش در شما به وجود خواهد آمد. سعي كنيد مقداري از رنگ‌هاي زرد را به فضاي اجتماعي مانند اتاق غذاخوري يا آشپزخانه اضافه كنيد. اگر عاشق تأثير رنگ در خانه خود هستيد، مي‌توانيد زرد خاكي يا زرد كم رنگي را به اتاق استراحت يا اتاق خواب خود اضافه كنيد.

رنگ سبز در فنگ‌شويي

رنگ سبز در فنگ‌شويي

سبز يكي از بهترين انتخاب‌ها به يك فضاي بسته يا محيط خانه است. رنگ سبز در فنگ‌شويي خاصيت درماني دارد و آرامش‌بخش و متعادل‌كننده است. خاصيت اين رنگ از گياهان نشات مي‌گيرد. رنگ سبز يك گزينه عالي براي فضاي حمام بوده و احساس طراوت مي‌بخشد. البته هيچ محدوديتي وجود ندارد و مي‌توانيد از اين رنگ در هر مكان و در هر اتاقي براي آرامش و طراوت بيشتر استفاده كنيد.

رنگ آبي در فنگ‌شويي

رنگ ها در فنگ شويي

رنگ آبي طيف رنگي گسترده‌اي دارد اما در فنگ‌شويي به دو دسته تقسيم مي‌شود، دسته‌ي سبز آبي و آبي عميق. آبي به طور كلي نشانگر جواني و اعتماد به نفس است. اين رنگ براي اتاق نوجوانان بهترين انتخاب خواهد بود. تم آبي عميق نشانگر درونگرايي بالاتر بوده است. به طور كلي از رنگ آبي بايد با احتياط استفاده كرد زيرا استفاده‌ي نادرست از آن احساس غم و اندوه را به همراه خواهد داشت.

رنگ بنفش در فنگ‌شويي

رنگ ها در فنگ شويي

بنفش اغلب با معناي فراواني و عزت در فنگ‌شويي همراه است. اين رنگ همچنين يك رنگ معنوي و آرامش‌بخش است. بنفشي كه آبي بيشتري دارد آرامش‌بخش‌تر از بنفشي است كه قرمزي بيشتري دارد در نتيجه در انتخاب تم‌هاي بنفش دقت كنيد. رنگ بنفش در فنگ‌شويي براي اتاق خواب‌ها بسيار عاشقانه و منحصربه‌فرد خواهد بود.

رنگ صورتي در فنگ‌شويي

رنگ ها در فنگ شويي

رنگ صورتي نشانگر دلسوزي و احساس عشق و عاطفه را در فنگ شويي به همراه دارد. صورتي مي‌تواند تاثير بسيار مثبتي در يك فضا بگذارد و مي‌تواند با مهرباني و معصوميت همراه باشد. اين رنگ براي اتاق كودكان يا حتي مهدكودك‌ها بسيار جذاب است و تاثير مثبت و خوبي در چنين محيط‌هايي خواهد داشت.

رنگ قهوه‌اي در فنگ‌شويي

رنگ قهوه‌اي در فنگ‌شويي

قهوه‌اي رنگي كم رنگ به نظر مي‌رسد، اما در واقع مزاياي زيادي در فنگ‌شويي دارد. قهوه‌اي يادآور ريشه‌ها و طبيعت است، بنابراين اغلب در خانه‌ها يك اثر آرامش‌بخش از رنگ قهوه‌اي بايد وجود داشته باشد. قهوه‌اي باعث ايجاد احساس امنيت در يك محيط مي‌شود و براي يك فضاي خانوادگي بهترين انتخاب است زيرا مي‌تواند صداقت را تقويت كند و آرامش ببخشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.